Każdy, kto działa w branży reklamowej, w działach promocji i marketingu rozmaitych firm polecających swoim klientom czy to usługi, czy to fizyczne towary, wie, że budowanie marki jest łatwiejsze, jeśli klientowi – orócz takich oczywistych narzędzi jak reklama – da się do ręki konkretną rzecz. Rzecz, która wzbudzi w kliencie miłe skojarzenia czy wspomnienia.
Krówki reklamowe
Krówki reklamowe biją po względem popularności wszelkie rekordy. Są na liście szeroko polecanych, ale też chętnie wybieranych produktów wiążących klienta z daną marką. Słodyczami obdarowują nas zarówno wielkie korporacje, producenci samochodów, narzędzi dla przemysłu, jak i mali wytwórcy dóbr szybko rotujących, korporacji taksówkarskich, agencji turystycznych czy punktów usługowych. Możemy się nimi poczęstować nawet w placówkach administracji publicznej.
Krówki z logo znajdziemy w działach obsługi klienta – zazwyczaj na ladach lub stołach, przy których obsługuje się petentów lub sprzedaje się towary i usługi. Bywają też wręczane klientom „do ręki” podczas imprez targowych, spotkań służbowych, wykładów, wystaw i eventów. Wiele polskich firm sięga po ten właśnie rodzaj smakołyków, ponieważ ściśle kojarzą się z Polską. Z tego pozytywnego skojarzenia chcą również skorzystać firmy zagraniczne, które dopiero nasz rynek mają ambicję zdobyć. Przy pomocy smacznego kajmaku chcą przekonać publiczność, że polski rynek poznają i szanują, i że już czują się tu jak u siebie. Dlatego nie dziwi już widok krówki z logo firmy Volvo, Lufthansy lub innego światowego potentata wszelakich branż.